Smecherii si radarul

Publicat în Evenimentul Zilei, în 26 mai 2006, articol pentru care a solicitat afaceristul Stelică Mălăieşteanu cinci miliarde de lei vechi daune într-un proces care s-a încheiat în noiembrie 2010.
citeşte aici detalii despre poroces!

Şeful Politiei de Frontiera, Mircea Chirila, si amicul sau sunt contrazisi de o adresa a MAI care arata cum au fost prinsi circuland cu viteza de doua ori mai mare decat limita legala.

Ministerul Administratiei si Internelor a transmis o informare scrisa cu privire la incidentul din judetul Bihor in care au fost implicati Mircea Chirila, seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara, si omul de afaceri Stelica Malaiesteanu. Potrivit adresei oficiale, acesta din urma a condus o masina de teren, marca BMW, cu 114 kilometri la ora, intr-o localitate bihoreana.

Malaiesteanu este acuzat ca nu a oprit la semnalul politistilor fiind fortat sa opreasca ulterior, pentru a i se ridica permisul de conducere. Versiunea derularii evenimentelor, asa cum este prezentata de MAI, este total diferita de cea sustinuta de principalul protagonist in dreptul la replica publicat zilele trecute de EvZ.

Filtru pentru vitezomaniCompartimentul de Informare Publica din cadrul MAI ne-a transmis toate detaliile incidentului care s-a transformat intr-un scandal ajuns pana la urechile ministrului Vasile Blaga. Astfel, in document se arata ca Malaiesteanu a fost depistat circuland cu viteza excesiva in localitate, in urma unei operatiuni planificate in data de 29 octombrie 2005.

„Serviciul Politiei Rutiere Bihor a pozitionat autoturismul dotat cu aparat radar pe raza comunei Avram Iancu, pe partea stanga a sensului de mers, catre Salonta. Pentru oprirea autoturismelor care depaseau viteza maxima admisa, la iesirea din comuna a fost instalat un alt dispozitiv de politie”, se arata in adresa transmisa catre EvZ.

In jurul orei 16,30, radarul a inregistrat viteza de 114 kilometri la ora, adica de doua ori mai mare decat limita legala, pe raza comunei Avram Iancu. Inregistrarea a fost facuta pentru un BMW X5, de culoare gri metalizat, cu numarul de inmatriculare B-89597. Politistului aflat la iesirea din localitate i s-au comunicat datele masinii. Drept urmare, agentul a ocupat o pozitie vizibila si a efectuat semnalul de oprire. „Conducatorul autoturismului, desi a redus viteza, nu a oprit”, precizeaza reprezentantii MAI.

Scandalizat ca se aplica legea

Pentru oprirea masinii respective s-a format apoi un dispozitiv special la intrarea in Oradea. Astfel a fost identificat la volan Malaiesteanu Paul Stelica. Alaturi de el, in autoturism se afla si comisarul-sef Mircea Chirila, seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara.

„Malaiesteanu Paul Stelica a refuzat sa semneze procesul verbal de aplicare a contraventiei. A refuzat sa primeasca dovada de retinere a permisului auto”, se mai arata in adresa MAI. Soferul a fost amendat pe loc cu patru milioane de lei vechi. El nu s-a rezumat insa doar sa conteste ca ar fi gresit circuland cu viteza mare.

„A solicitat sa se ia masuri disciplinare sau sa i se comunice numele politistilor pentru a face plangere penala impotriva lor. Deoarece interventia politistilor a fost in conformitate cu legea, nu au fost dispuse masuri disciplinare”, mai informeaza reprezentantii MAI.

Politistul care a oprit masina in care se aflau Malaiesteanu si Chirila a intocmit un raport in acceasi zi, permisul celui aflat la volan fiind suspendat pentru o perioada de 90 de zile. Mai mult, acesta a primit prin posta fotografia realizata pe radar.

Raspunsurile comisarului-sef

Discutie telefonica (5 mai 2006)
Rep: Ati fost in masina cu Stelica Malaiesteanu? Ce implicare ati avut in incident?
Chirila:
Este exclus, exclus asa ceva!

Conferinta de presa (7 mai 2006)
Rep: Cei de la Bihor spun ca ati fost implicat in incidentul de la Bihor! Cum este pana la urma?
Chirila: Eu doar de la tine am auzit informatiile astea!

Discutie telefonica (9 mai 2006)
Rep: Chestorul Andreescu spune ca ati fost in masina cu Stelica Malaiesteanu. Cine minte, dumneavoastra sau chestorul Andreescu?
Chirila: Nu am fost implicat. Este o minciuna. Nu mint nici eu, nici chestorul Andreescu. Malin Bot minte!

Drept la replica (11 mai 2006)
Mircea Chirila: „Ziaristul ajunge sa consemneze in unul dintre articolele sale ca eu as fi incercat sa neg participarea la o calatorie soldata cu anumite complicatii. Nu am incercat niciodata aceasta manevra, tot ce am sustinut a fost ca nu eu ma aflam la volanul acelei masini”.

Minciunile omului de afaceri Stelica Malaiesteanu

Drept la replica

Stelica Malaiesteanu: „Semnalizarea pentru a opri, pe care politistul declara ca a facut-o, nu a fost vazuta de mine, acesta fiind si motivul pentru care mi-am continuat drumul”.

Adresa oficiala a MAI

„Agentul de politie a ocupat o pozitie vizibila si a efectuat semnalul regulamentar de oprire a autoturismului insa, conducatorul autoturismului, desi a redus viteza, nu a oprit”.

Drept la replica

Stelica Malaiesteanu: „Din investigatiile declansate, am aflat ca acel politist, care pretinde ca m-a semnalizat sa opresc, nu era in timpul serviciului”.

Adresa oficiala a MAI

„Conform masurilor luate pe linia combaterii excesului de viteza pe teritorul de competenta, un echipaj al Politiei Rutiere Bihor a pozitionat un aparat radar pe raza comunei Avram Iancu”.

Alte articole invocate de Mălăieşteanu în proces:

Comisarul mincinos

Mircea Chirila, seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara, se afla in centrul unui scandal ajuns pana la varful ministerului.

Comisarul-sef Mircea Chirila, actualul sef al Directiei Politiei de Frontiera Timisoara, spera sa fie avansat luna viitoare la gradul de chestor. Asa se explica de ce el a lansat, recent, o adevarata ofensiva de imagine. Chirila a prezentat saptamana trecuta cateva cazuri mai vechi de trafic de droguri si trafic de persoane, incercand sa-si asume meritele rezolvarii lor.

Cazurile au fost solutionate insa fie de inspectorate judetene subordonate structurii pe care o conduce, fie de procurorii de la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT). Pe de alta parte, avansarea lui Chirila este periclitata de implicarea sa intr-un scandal care a ajuns pana la urechile ministrului Vasile Blaga. Foarte nervos cand vine vorba de acest subiect, seful DPF neaga vehement totul, desi este contrazis de numarul doi din Ministerul Administratiei si Internelor.

Campanie cu tenta electorala

Diminica, la pranz, Chirila a organizat o conferinta extraordinara de presa. „Vreau sa prezint sase cazuri din activitatea de pana acum ale Directiei Politiei de Frontiera”, si-a inceput el discursul. Apoi a incercat sa prezinte un caz al unei retele de trafic de droguri, despre care nu a putut oferi toate informatiile. Mai mult, urmarirea penala in dosarul respectiv nici nu a fost inca finalizata. In plus, din discutie a reiesit ca, de fapt, cazul este instrumentat de DIICOT. Tot ca o realizare deosebita, Chirila a invocat un caz de trafic de persoane, care fusese rezolvat insa de Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Caras-Severin.

Misterul demersului cu iz electoral al sefului DPF a fost clarificat de unii colegi: „In iunie este ziua armei si domnul Chirila are vechimea necesara pentru a fi avansat chestor”, ne-au declarat surse din sistem. Intrebat daca isi face campanie de imagine pentru a fi inaintat in grad, Chirila a raspuns tot printr-o intrebare: „Dumneavoastra nu ati vrea sa fiti avansat redactor-sef ?”

Incident cu radar la Oradea

Campania declansata de Chirila este insa inutila din cauza unui incident consumat anul trecut in judetul Bihor. „Omul de afaceri Stelica Malaiesteanu este un bun prieten al comisarului-sef. Politia de Frontiera se aprovizioneaza cu carne de la firmele lui. La finalul lunii octombrie, inceputul lunii noiembrie, Chirila si Malaiesteanu au plecat impreuna la Oradea. Pentru ca circulau cu viteza foarte mare, au fost prinsi de radar. Masina era condusa de Malaiesteanu, care nu a oprit la semnalul agentilor.

Au fost urmariti si blocati la intrarea in oras. Chirila a incercat sa determine politistii sa nu ia masuri”, ne-a declarat o persoana care are ca obiect de activitate colectarea informatiilor din institutiile subordonate MAI.

Conform aceleiasi surse, Chirila l-ar fi sunat pe secretarul de stat Anghel Andreescu pentru a bloca sanctionarea soferului. Interventia a luat insa o intorsatura imprevizibila. „Seful Politiei de la Bihor, care este cunoscut cu ministrul Blaga, a vorbit cu acesta. Pana la urma, prietenul lui Chirila a ramas sanctionat”, a explicat sursa citata.

Contrazis de colegii politisti

Chirila neaga cu tarie ca ar fi fost in masina cu Malaiesteanu in momentul producerii incidentului. In schimb, chestorul Andreescu, sef al Departamentului Ordine si Siguranta Publica din cadrul MAI, a confirmat implicarea sefului DPF. „Noua ne-a fost frica sa nu fi condus Chirila. De aceea, am trimis, corpul de control”, ne-a declarat, ieri, Andreescu.

Si reprezentantii Serviciul Politiei Rutiere Bihor au confirmat faptul ca versiunea lui Chirila este falsa. „Masina a fost susprinsa de radar in timp ce circula cu 50 de kilometri la ora peste limita de viteza legala in localitatea Avram Iancu. Soferului i s-a facut semnal regulamentar sa opreasca si a refuzat. Exista si martori care au vazut cum s-a semnalizat masinii sa opreasca si nu a oprit. Au fost urmariti si blocati la intrarea in municipiul Oradea. Soferului i-a fost suspendat permisul de conducere. Acum ne judecam cu el la Judecatoria Salonta, pentru ca a contestat masura”, ne-a declarat comisarul Florin Campean, seful Biroului Drumuri Nationale din cadrul IPJ Bihor.

„Pe noi nu ne-a interesat cu cine a vorbit comisarul de la Timisoara, am aplicat legea. A venit si corpul de control al ministrului Blaga si s-a ajuns la concluzia ca politistii nostri au respectat legea”, a mai spus Campean.

Reactii

Acuzatii neaga ceva evident

„De unde stiti daca am fost oprit sau cat am avut la ora ? Nu va dau nicio informatie. Discutati cu avocatul meu. Eu sunt in proces cu Politia de la Bihor. De unde stiti ca era domnul Chirila in masina? Va rog sa nu mai vorbiti cu mine la telefon, ca nu vreau sa vorbesc cu dumneavoastra!” – Stelica Malaiesteanu, om de afaceri din Timisoara.

„Eu nu te cunosc. De unde stiu ca tu esti la telefon? Nu am fost implicat. Este o minciuna. Nu mint nici eu, nici chestorul Andreescu. Malin Bot minte!” – Mircea Chirila, comisar-sef, seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara.

„Comisarul Chirila a fost in masina. Astept personal decizia judecatoriei la contestatia depusa de omul de afaceri, amic al comisarului, si apoi il chem la vorbitor pe tovarasul Chirila. Eu asa ii spun, tovaras. Oricum, anul acesta implineste varsta de pensionare si va fi pensionat” – Anghel Andreescu, chestor principal, secretar de stat in MAI, seful Departamentului Ordine si Siguranta Publica.

17 mai 2006

Conacul lui Chirilă

Seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara si-a construit un complex imobiliar care nu apare in evidentele Primariei.

Mircea Chirila, seful Directiei Politiei de Frontiera Timisoara, este posesorul unui veritabil complex imobiliar situat pe Splaiul Titulescu din Timisoara, la numarul 19. Ciudat este faptul ca, pentru cladirea pe care el sustine ca a cumparat-o in 2004, platesc impozite alte persoane. Casa principala si alte cinci casute construite in curtea interioara arata ca noi. Directia de Urbanism a Primariei nu a emis insa nicio autorizatie de constructie pentru ceea ce reprezinta un adevarat conac.

Declaratie de avere incompleta

Conform propriei declaratii de avere, depusa la Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane, Chirila a cumparat acum doi ani o casa de 200 de metri patrati la adresa respectiva. Valoarea declarata de impozitare a cladirii era de 1,3 miliarde de lei vechi. In documentul citat, comisarul-sef mai arata ca, in acelasi an, a cumparat 3.000 de metri patrati de teren in localitatea Mosnita Noua. Valoarea declarata de impozitare era de 75 de milioane de lei vechi.

Conform expertilor imobiliari, un teren in Mosnita Noua se vinde cu sume cuprinse intre 15 si 20 de euro pe metru patrat. Ceea ce inseamna ca valoarea reala a suprafetei detinute de Chirila este cuprinsa intre 45.000 si 60.000 de euro. In aceeasi declaratie de avere, el a mai declarat si un autoturism Toyota.

Ciudat este insa ca seful DPF nu a completat rubrica in care trebuia trecuta valoarea veniturilor anuale obtinute din salarii. Intrebat recent de ce nu a facut acest lucru, el a afirmat, contrar tuturor evidentelor, ca a completat totul corect.

„Vrea sa-si mai ridice un etaj”

Cladirea pe care Chirila a cumparat-o pe Splaiul Titulescu este mai mult decat o simpla locuinta. Corpul de imobil aflat la strada, proaspat renovat, intra in contrast cu casele alaturate, care arata destul de paraginite. In curtea interioara a constructiei se ascund insa alte corpuri, practic mai multe casute ridicate de jur imprejur.

„Familia Chirila locuieste in casa din spate, iar spatiile de la strada sunt inchiriate”, ne marturiseste o persoana care se afla ieri dimineata in curte. In timp ce o vecina confirma faptul ca la numarul 19 s-au facut recent lucrari de amenajare, dupa ce imobilul a fost cumparat de „un stab“ de la politie. „A construit in spate si acum am auzit ca vrea sa-si mai ridice un etaj la strada”, ne-a dezvaluit femeia. Cladirea principala si restul de cinci case mai mici formeaza un fel de conac, toate finisajele aratand ca noi.

Autorizatiile sunt de negasit

Ciudat este ca seful DPF nu figureaza in evidentele Directiei Economice a Primariei. „In baza noastra de date apar ca proprietari si platitori de impozite familiile Cantaragiu Spiridon si Adrian Stroe”, ne-a declarat o sursa din cadrul serviciului respectiv. Nici in evidentele Directiei de Urbanism ale Primariei nu exista vreo autorizatie de constructie emisa pentru imobilul de pe Splaiul Titulescu.

„Nu figureaza nicio autorizatie. Nici pe numele celor care sunt trecuti ca proprietari. Probabil ca au construit fara autorizatie. Orasul este mare… Maine trebuie sa vina inspectorul de zona si atunci va fi trimis pe teren in control. Din evidentele noastre nu rezulta nicio autorizatie la acea adresa”, a declarat Flavius Boncea, purtatorul de cuvant al municipalitatii.

Singurul act pe numele lui Chirila, care se afla in arhiva publica a Directiei de Urbanism, este un certificat de urbanism eliberat in 26 iunie 2003 pentru vanzarea unui teren de pe strada Campului. In schimb, in evidente nu apar alte suprafete intravilane pe care seful DPF le-a trecut in declaratia de avere ca fiind instrainate.

Chirila a declarat ca a vandut doua terenuri catre Lucia Deheleanu, cu suma de 40.000 de euro, si inca unul catre Radu Strelet, cu 23.000 de euro. In baza de date a Directiei de Urbanism nu figureaza insa nicio inregistrare a acestor tranzactii care s-ar fi consumat in perioada 17 – 21 august 2004.

A plecat in concediu in plin scandal

Comisarul-sef Mircea Chirila nu a fost de gasit ieri pentru a-si preciza punctul de vedere. Conform adjunctului sau, Dan Bardas, seful DPF Timisoara si-a luat concediu de odihna de saptamana trecuta. „Are toate mobilele inchise si ne contacteaza el pe noi. Daca ne suna, ii voi transmite ca l-ati cautat”, ne-a declarat Bardas.

Plecare in concediu a lui Chirila survine la cateva zile dupa ce EvZ a publicat detalii referitoare la un scandal in care este implicat alaturi de omul de afaceri Stelica Malaiesteanu. Este vorba de un incident petrecut pe raza judetului Bihor, in cursul caruia cei doi se aflau in aceeasi masina si nu au oprit la semnalele agentilor de circulatie, incercand apoi sa musamalizeze totul. Dupa ce scandalul a ajuns la urechile conducerii MAI, secretarul de stat Anghel Andreescu a anuntat ca seful DPF Timisoara va fi pensionat in iulie.

Anunțuri

4 gânduri despre “Smecherii si radarul

  1. Pingback: De ce scot la licitaţie casa afaceristului Mălăieşteanu « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

  2. Pingback: VOCEA BANATULUI 16 decembrie « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

  3. Pingback: Siderant, degradant, penibil, abject « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

  4. Pingback: O sentinţă şocantă pentru jurnaliştii de investigaţie « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s