Un caracter tare pe un drum abrupt

Am aflat despre ea de la un coleg din tipografie. M-a sunat şi mi-a spus că este o fată care are nevoie de ajutor. De mare ajutor. Viaţa ei depindea de banii pe care putea să-i adune pentru a continua tratamentul.

Vedem ce putem face”, am răspuns. Este răspunsul standard pe care îl dau, inevitabil, indiferent de povestea pe care o aflu. Unele rămân nespuse, altele devin subiecte de presă. Puţine ajung să însemne mai mult decât un simplu articol în care spui cititorilor povestea cuiva.

 

Această poveste devenit o lecţie de viaţă. Un exemplu de caracter şi credinţă în destin.

 

Este povestea Danei Dobromir, o tânără care a aflat, la numai 24 de ani, că este în braţele morţii. Dana nu a avut doar soarta de a se îmbolnăvi de cancer. Destinul i-a hărăzit să rătăcească în suferinţă, fără să ştie ce rău o macină, pentru simplul motiv că s-a născut într-o ţară în care totul este anapoda. Într-o ţară normală, într-un sistem sănătos, medicii aflau de la început care este cauza durerilor ei. Aflau atunci când tratamentul nu ajungea să însemne o luptă pe viaţă şi pe moarte.

Dana Dobromir, studenta care îşi tratează cancerul cu optimism

A înţeles pe google că are cancer

 

Soarta Danei a fost să sufere cumplit. Să meargă disperată de la un medic la altul şi să-i audă pe toţi cum îi spun că nu are nimic. Unul i-a recomandat să-şi cumpere alte saltele. Altul a trimis-o la psihiatru, fiind convins că Dana îşi imaginează dureri care nu există. Într-un final, în iulie 2009, a aflat că are cancer limfatic. Şi-a făcut analizele şi nimeni nu i-a interpretat rezultatele. A înţeles că are cancer căutând pe google informaţii.

 

Un subiect excepţional

 

Când am aflat toate detaliile poveştii, de la colegul meu Daniel Dancea, reporterul care s-a ocupat de caz, am înţeles că sunt în faţa unui subiect de presă extraordinar. Când am văzut  prima fotografie a Danei, am înţeles că sunt în faţa unui caracter extraordinar.

 

Dana ajunsese într-un spital din Germania, unde medicii au operat-o pe „credit”. Avea nevoie disperată de bani pentru a putea să plătească tratamentele. Depindea de generozitatea celor impresionaţi de soarta ei, după ce familia a consumat tot ce avea. Aceasta este Dana pe care mi-am zugrăvit-o în minte când am decis să transformăm povestea vieţii ei într-un subiect de presă. Mă aşteptam să văd un om disperat, copleşit de frică, în fotografiile trimise din Germania.

 

Dana ne privea liniştită şi încrezătoare de pe patul de moarte. De parcă nu era adevărat nimic din ceea ce noi ştiam despre ea. M-am întrebat cât de puternic trebuie să fie caracterul unui om pentru a putea să stea atât de senin în faţa sfârşitului. Mai ales în faţa unui sfârşit anunţat prea devreme.

 

Am deschis ziarul în acea zi cu Dana Dobromir pe prima pagină. Apoi a urmat o serie de articole. Ne-am bucurat împreună cu ea când a aflat că operaţiile au reuşit, că s-a însănătoşit. Apoi ne-a vizitat în redacţie şi ne-a spus că este bine că a avut cancer.

 

„Poate sună absurd, dar eu mă bucur că am trecut prin asta pentru că am învăţat multe. Am realizat că poţi să ai de toate, încredere în tine, bani, totul şi într-o secundă să nu mai ai nimic, să pierzi totul. Mi s-au schimbat ideile despre viaţă. Ceea ce credeam eu că e important în viaţă sau ce crede fiecare tânăr că e important în viaţă se distruge într-o clipă şi atunci vezi lucrurile care contează cu adevărat. Poţi astăzi să ai de toate şi într-o secundă să ţi se ia totul”.

 

Aşa s-a născut în Adevărul de Seară un serial despre caractere tari. Oameni care, la fel ca Dana, au înfruntat cu optimism situaţii dramatice.

 

Atunci când viaţa îmi pune în faţă piedici, care îmi par de netrecut, mă gândesc la Dana Dobromir şi exemplul ei îmi spune că poţi merge mai departe, cu zâmbetul pe buze, chiar şi pe cel mai abrupt drum.

 

2 gânduri despre “Un caracter tare pe un drum abrupt

Lasă un răspuns

