Supermarket

Viaţa e un supermarket. Toţi vindem ceva în fiecare zi şi toţi vor tot timpul să ne vândă câte ceva. Preţul ne reglează viaţa, chiar dacă el nu e exprimat neapărat în bani.

Plătim cu timp, plătim cu atenţie, plătim cu ură sau dragoste.

Este o realitate pe care putem să o urâm, dacă suntem din categoria celor care cred că fericirea nu se cumpără, pentru că nimeni nu i-a pus încă un preţ.

Putem să iubim realitatea asta, dacă ne place comerţul şi am învăţat să găsim mereu cele mai bune oferte din supermarket.

Suntem cu toţii clienţi şi vânzători deopotrivă într-un uriaş supermarket. Mare cât viaţa fiecăruia dintre cei care nu putem să ne retragem pe vârful unui munte şi să trăim acolo izolaţi de lume.

Jurnalismul nu face excepţie. Informaţia a devenit, tot mai mult, un bun tratat ca orice alt produs. Cu preţul lui şi, foarte important, ambalajul potrivit. Aproape că s-a ajuns, la fel ca la supermarket, ca ambalajul, preţul şi prezentarea să conteze mai mult decât conţinutul.

Priviţi chioşcurile, televizoarele, aparatele de radio şi Internetul ca pe nişte raioane uriaşe în marele supermarket. Pe rafturi stau produsele, fiecare ambalat după priceperea jurnalistului, editorului, redactorului-şef.

Fiecare aşezat acolo unde şi-a permis ziarul să-l pună.

Ambalajul cel mai bun, preţul cel mai avantajos şi mai ales locul cel mai aproape de ochiul consumatorului sunt cele care vor vinde produsul, mult mai bine decât conţinutul.

Pe web un articol prost cu un titlu bun se vinde mai bine decât un articol genial cu titlu slab. Hompage-ul este şi el un supermarket. Cine are articolul mai sus pe raft, vinde mai bine.

Să nu credeţi că povestea cu ambalajul şi locul pe raft în supermarket e numai treaba şefilor. Jurnalistul este cel care vinde primul subiectul.

Dacă ştie să-l ambaleze bine şi să-i pună un preţ corect, va face editorii să-i plaseze „produsul” pe raftul cel mai apropiat de ochiul clientului, chiar la intrarea în raion.

Jurnalistul îşi cunoaşte cel mai bine marfa şi de aceea el poate să o ambaleze cel mai atractiv, dar şi corect.

Apoi vin editorii care pun sclipici, redactorul-şef care decide locul pe raft şi publisherul care ştie cum să aducă lumea în magazin.

Nu ştiu dacă este bine, sau e rău că aşa stau lucrurile. Ştiu însă că nu poţi ignora, în anul 2010, această realitate. Poţi să o studiezi, să o înţelegi şi să o foloseşti în favoarea ta.

Trebuie doar să ai grijă ca ambalajul şi preţul să fie cât mai corecte, dacă vinzi. Şi să citeşti bine etichetele, atunci când cumperi.

Anunțuri

2 gânduri despre “Supermarket

  1. Stii ce e si mai misto? Ca unii vand c…t ca atare si il vand foarte bine. Nu il impacheteaza nicicum. E acelasi c…t de zeci de ani, iar mare parte din cititorii de presa din Timis sunt abonati la acest c…t. Ce concluzie sa tragem de aici ?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s