Intimidările „naşului” Ionelaş Cârpaci şi ale lui Mircea Criste, fost procuror general al României

Dezvăluirile privind activităţile mafiei imobiliare din Timişoara au provocat reacţii dure prin care  cei vizaţi au încercat pe toate căile să blocheze continuarea anchetelor jurnalistice şi să intimideze.

Pe de o parte „naşul” Ionelaş Cârpaci a folosit metode  de interlop, ameninţări, atitudine agresivă şi cam tot ce încearcă astfel de indivizi.

De partea cealalta Mircea Criste, fost procuror general al României, a acţionat cu metodele gulerelor albe: hărţuiri prin sistemul judiciar şi presiuni pe alte căi mult mai subtile.

Nu bravez să spun că m-a durut în cot de aceste presiuni. Mi-a fost frică să nu o încasez fizic sau chiar mai rău. M-am temut de o condamnare obţinută prin trafic de influenţă sau mită, m-am temut că ajung să fiu dat afară de la ziar. Am trecut prin toate cu teamă dar şi cu hotărârea de a continua. Asta pentru că am avut, în cele mai grele momente, sprijinul a doi prieteni, oameni deosebiţi. Determinarea lor de a mă susţine a făcut diferenţa . Vorbesc de avocatul Florin Kovacs şi de Sabin Orcan, şeful meu de la Bucureşti.

Am continuat şi am reuşit să trec peste tot. Ionelaş a fost arestat şi trimis în judecată. Justiţia a respins toate încercările de intimidare ale lui Mircea Criste. Eu îmi văd  de treabă la ziar.

Studiind documentele din procesul pe calomnie şi insultă deschis împotriva mea  de nevasta lui Mircea Criste, fostul procuror general al României, notăriţa Safta Criste, am constatat că nu doar articolele din Evenimentul Zilei au deranjat-o, ci şi două intervenţii în emisiunea Naşul

Am povestit acolo cum lucrează mafia imobiliară al cărei „naş” este Ionelaş Cârpaci, baştan care îşi derula „afacerile” folosind cabinetul nortarial al nevestei lui Mircea Criste. Mai jos sunt emisiunile în caare explic cum lucrează mafia imobiliară. De precizat că, după doi ani de la aceste emisuni, toţi cei implicaţi au fost trimişi în judecată, trei în stare de arest. Singura care a scăpat doar cu o amendă penală este nevasta fostului procuror general al României, notăriţa Safta Criste. S-a considerat că nu prezintă pericol social şi, chiar dacă e vinovată, poate să ia doar o amendă penală.

Prima emisiune

În dimineaţa zilei următoare „întâmplător” am fost acostat de Ionelaş Cârpaci, chiar în Palatul Justiţiei din Timişoara. Acesta a încercat să mă intimideze împreună cu un interlop cunoscut în Timişoara cu porecla Tică Semafor.  Seara următoare am ieşit din nou la Naşul şi am relatat tot. Am depus şi o plângere pentru ameinţare. După şase luni am primit hârtie de la Parchetul Judecătoriei Timişoara în care am fost informat că Ionelaş Cârpaci a primit NUP pentru că „ameninţarea nu era reală„.

A doua emisiune

După alte şase luni Ionelaş a recidivat chiar în faţa redacţiei Adevărul de Seară Timişoara. În prezenta colegilor mei Bianca Toma şi Sabin Orcan am fost din nou ameninţat . Am făcuit şi atunci plângere, colegii mei au dat declaraţii. După câteva luni am primit acelaşi răspuns: „ameninţările nu prezentau pericol real”, NUP.

Un gând despre “Intimidările „naşului” Ionelaş Cârpaci şi ale lui Mircea Criste, fost procuror general al României

  1. Pingback: Manual de manipulare pe web împotriva jurnaliştilor incomozi « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

Lasă un răspuns

