Redactorul-şef de la Radio Timişoara, anunţat în mijlocul cursului că nu mai predă la Jurnalism: „Îmi pare rău, nu mai sunt profesorul vostru!”

Mihai Anghel predă jurnalism radio la Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării, secţia Jurnalism, de la Universitatea de Vest din Timişoara. Anghel este cadru didactic din anul 2003. Acesta are experienţă în radio din anul 1979, este redactor-şef al postului regional public „Radio Timişoara”.


Mihai Anghel (stânga) în studioul de radio. sursa: Radio Timişoara

Aflat în mijlocul cursului, între studenţi, Anghel a fost sunat şi i s-a spus să nu mai predea pentru că nu mai este cadru didactic. Măsura este o consecinţă a faptului că rectoratul Universităţii de Vest a decis, în mijlocul semestrului, să impună obligativitatea ca orice cadru didactic să aibă doctorat. În Timişoara nu este cunoscut vreun doctor în Radio.

Studenţii au aflat în mijlocul cursului

Eram în mijlocul cursului. Ionică m-a sunat, că îi pare rău să mă anunţe o veste proastă dar au decis la rectorat, sau rectorul, că cei care nu au doctorate nu mai pot preda. Au hotărât că cei care nu sunt la ei la doctorat, la zi, nu mai pot preda”, a povestit Anghel. Cu o experienţă de 32 de ani în radio, acesta a explicat că nu pierde nimic pentru că sumele cu care era plătit de universitate erau modice. „Eu făceam mai mult muncă patriotică pentru că suma lor este mică. Nu are rost să spun cât e. A spus că e bine să împărtăşeşti experienţa. Eu mi-am amintit cum era pe vremuri la cercul de presă, când veneau oameni buni din presă şi ne predau”, a mai explicat Anghel. Acesta a mai spus că a publicat singurul curs de jurnalism radio de după 1990 şi că activează în acest domeniu din 1979.

Studenţii pierd

Chestiunea este că legea nu impunea, mai ales pentru specialităţile unde nu sunt doctorate. Nu cred că a fost o decizie în interesul studenţilor, nu i-a interesat asta. După părerea mea oamenii nu au prea avut în vedere interesul studenţilor. Părerea mea e că o universitate responsabilă aduce cadre didactice care să ajute practic studenţii”, a mai spus Anghel.

Ionică: „Nu ştiam că e în mijlocul cursului

Eu nu ştiam că e în mijlocul cursului, aşteptam până la pauză dacă ştiam. În rest trebuie să vorbească cei din conducerea universităţii. Este o interpretare dată legii, în sensul că nu s-a luat o decizie scrisă, s-a interpretat legea, se pare că aşa este în toată ţara”, a spus Lucian Ionică.


Lucian Ionică (stânga), la festivalul DocumFest. sursa: Observatorul Cultural

Ionică a explicat că l-a sunat pe Mihai Anghel pentru că el era singurul cadru didactic de la Secţia Jurnalism prezent în consiliul facultăţii. „Am considerat normal, ca reprezentant al specializării noastre, să îmi anunţ colegii”, a mai spus acesta.

Lucian Ionică a condus studioul teritorial Timişoara al Televiziunii Române, acum activează tot în televiziune şi va preda în continuare pentru că este doctor în filosofie. Tema de doctorat a lui Lucian Ionică a fost imaginea vizuală. „Ideea este că se poate să existe un doctorat în sociologie sau filosofie, de exemplu, dar cu temă legată de mass-media, comunicare sau jurnalism”, a spus Ionică.

Am predat, am renunţat

Situaţia mi se pare complet în defavoarea studenţilor. Ca şef al unei redacţii regionale, care livrează în toate zonele (print, online, TV), pentru toate formatele, de la Dilema la Click, am fost invitat să lucrez cu studenţii de la aceeaşi facultate. Am constatat că, din păcate, pe zona pe care lucram eu cu ei, erau rupţi de realitatea în care urmau să ajungă. Simt asta şi când vin studenţi la redacţia Adevărul de Seară Timişoara pentru practică. Impresia e că nu dobândesc în facultate prea multe informaţii şi experienţe care să-i ajute să practice meseria asta. Eu am renunţat după un an, în primul rând pentru că nu aveam timp. Pot confirma şi că suma oferită era ridicol de mică. Experienţa se obţine greu şi costă foarte mult, dar nu acesta a fost motivul principal. Trist este că tinerii care vor să practice meseria de jurnalist ajung, prin noua măsură, să rişte să piardă vremea trei ani.

Mai am de spus, pentru corectitudinea contextului în care scriu, că am o emisiune la Radio Timişoara, am avut o emisiune la TVR când Lucian Ionică era director al postului, motiv pentru care e posibil să fiu uşor subiectiv în ceea ce am scris, având în vedere că ştiu personal oamenii care sunt citaţi aici. De aceea am evitat în această relatare să exprim opinii.

Anchetă la facultate

Ieri am publicat aici un alt text pe tema aceasta în care am prezentat un protest scris al studenţilor jurnalişti din anul trei, care au atras atenţia că e anormal ce se petrece şi că sunt nemulţumiţi. Astăzi am aflat că se face anchetă în universitate pentru a se afla cine a îndrăznit să protesteze.

Marcel Tolcea, pe facebook: „E o şmecherie de doi lei!

Scriitorul, jurnalistul, profesorul universitar şi directorul Muzeului de Artă din Timişoara, Marcel Tolcea, a comentat pe facebook măsura luată la facultatea de jurnalism: „Ei, aici e o șmecherie de 2 lei. Se dorește crearea unei atitudini isterice față de Legea Funeriu.În Art. 3 al Ordinului Ministrului se scrie clar: ”Până la elaborarea metodologiilor pentru punerea în aplicare a Legii Educației, în învățământul superior se aplică dispozițiile aflate în vigoare la începerea anului universitarȚ. Dl prorector Balint areo cu totul altă înțelegere a limbii române și a legislației. Mă voi ocupa de Domnia sa în zilele următoare. Până atunci e de aflat câți bani câștigă și, mai ales, cum la UVT„. Marcel Tolcea a făcut acest comentariu la o notă prin care am spus, pe contul meu de facebook, că trebuie să susţinem şi să încurajăm studenţii care au decis să protesteze.

Citeşte alte materiale, vezi înregistrări video şi află alte detalii interesante:

2 gânduri despre “Redactorul-şef de la Radio Timişoara, anunţat în mijlocul cursului că nu mai predă la Jurnalism: „Îmi pare rău, nu mai sunt profesorul vostru!”

  1. Pingback: reKul.ro - ALFA VERSION

  2. Pingback: Delirum tremens « Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

Lasă un răspuns

