Episodul Arad

În urmă cu un an am avut de gestionat un mic episod neplăcut în redacția Adevărul de Seară Timișoara, episod provocat de un fost coleg din Arad. Acesta a găsit potrivit să facă circ în redacție, motiv pentru care am apelat la autoritățile în măsură să calmeze persoanele care fac scandal.

Alternativa era să intru într-un confict care derapase, desigur aceasta fiind o variantă inacceptabilă pentru o persoană responsabilă.

Fostul nostru coleg, Darius Loga, a beneficiat, scurt timp după scandal, de susținerea unui posesor de blog din Arad, probabil dintr-un spirit de solidaritate locală. O variantă deformată a incidentului, care nu conținea punctul meu de vedere, deși mă viza, a fost inițial perpetuată pe alte bloguri din București și pe pagina de internet a unui ziar local din Arad.

După ce proprietarii ziarului arădean s-au lămurit cum stau lucrurile, subiectul nu a  mai fost promovat și autorul a fost rugat să rămână pe blogul personal cu tema asta.

Aceeași reacție au avut-o și proprietarii altor site-uri din București, specializate în subiecte din interiorul redacțiilor. Oamenii preluaseră povestea pe nemestecate, fiind atunci ”în trend” să relateze tot felul de conflicte, mai mult sau mai puțin reale, din Adevărul Holding. Le-am explicat cum stau lucrurile și au înțeles, ignorând reacțiile perpetuate pe singurul blog din Arad care a mai insistat cu o variantă exagerată și deformată.

Cariere media a publicat, după o zi, și punctul meu de vedere cu privire la cele relatate de Loga, care a și demisionat ulterior, ”scandalul” fiind stins, în condiții decente spun eu.

Astăzi am constatat că este readus în atenție acel moment, să-i spun inedit. Persoana care a făcut asta a promovat însă doar varianta deformată a lucrurilor, așa cum a fost inițial ea construită, la nervi, de un om care acum probabil regretă aceste exagerări.

Cei care nu cunosc însă întreaga poveste pot să fie induși în eroare  de prezentarea acelei variante exagerate și fără punctul meu de vedere, motiv pentru care am decis să public aici poziția mea, prezentată de cariere media la vremea respectivă. Citiți ambele variante, trageți ce concluzii doriți.

Martie 30, 2010

Malin Bot ia atitudine in scandalul de la AdS: “Nu acceptam oameni incompetenti!”

Redactorul-sef de la Adevarul de Seara Timisoara, Malin Bot, a reactionat fata de modul in care a fost prezentat conflictul dintre sefii de la AdS si mai multi jurnalisti din Vestul tarii.

Redam mai jos punctul sau de vedere:
Cei care au ales sa mediatizeze nemultumirile fostilor colegi nu au facut exercitiul de ABC jurnalistic de a cere si opinia noastra. Voi clarifica aici câteva lucruri importante, pentru a nu ramâne cititorii neavizati cu impresii gresite.

Darius Loga confunda sedintele cu un ring de K1

Darius Loga are o mare problema de atitudine. Problema cu care ne luptam de luni de zile. A jignit, în timp, de mai multe ori pe colegele mele Nicoleta Tudor si Sabina Mihaica. A facut circ într-o conferinta de redactie, apoi scandal în sedinta. Solutia apelarii Politiei a fost singurul mod în care puteam calma un om cu comportament anormal, care confunda sedinta de redactie cu un ring de K1. Cred ca niciun om civilizat nu putea face altceva decât sa apeleze la cei în drept. Toata aceasta atitudine deplasata a fost dublata, din pacate pentru Darius, de o calitate slaba din punct de vedere profesional, mai ales în ultima perioada. Am citit cu surprindere cea ce afirma Paula Bulzan & co.

Paula Bulzan nu se documenta bine


Spun „cu surprindere” pentru ca, în perioada în care a coordonat echipa de la Arad, Paula nu s-a plâns ca exista o problema de comunicare sau exagerari ca cele expuse acum, la jumatate de an dupa ce a demisionat. Este o mare dezamagire sa constat ca un om care si-a motivat demisia numai prin faptul ca este “prea multa munca”, ne provoaca acum o imagine negativa exagerata. Va asigur ca nimeni nu si-a permis sa spuna unui coleg, din cei 40 pe care îi avem în echipa noastra, cuvinte ca cele invocate de Paula. Este adevarat ca au fost discutii aprinse de mai multe ori, când am fost nevoiti sa publicam dezmintiri, sau sa linistim oamenii care erau decisi sa ne dea în judecata, pentru ca Paula nu se documenta bine, încurca cifre sau ilustra articole cu fotografii ale unor persoane care nu aveau nicio legatura cu subiectul.

Florian Tomuta copia articole mai vechi

Au fost discutii si când am constatat ca Florin Tomuta ne trimite texte copiate „ad litteram” din articole mai vechi, pe care le mai “vânduse” catre ziare centrale si agentii de presa. Toate aceste discutii s-au purtat însa în limitele bunului-simt, dar cu intransigenta. Am tratat aceste anomalii cu intransigenta si am aplicat sanctiuni aspre. Daca acest lucru ne face dictatori, personal îmi asum aceasta eticheta si sunt mândru sa o port. Este o dictatura a lucrului bine facut, în care nu acceptam jumatati de masura si nici oameni incompetenti. Asta nu pentru ca ne impune cineva de la Adevarul Holding sa fim asa, ci pentru ca asa ne dicteaza caracterul. Daca acest mod de a vedea lucrurile frustreaza atât de mult pe cei care nu fac fata provocarii, încât ajungem sa fim împroscati cu noroi ca în situatia de fata, este un pret pe care eu sunt dispus sa îl accept în anumite limite. Ceea ce s-a zugravit însa aici este foarte departe de ceea ce reprezinta în realitate oamenii exceptionali cu care am privilegiul sa fac echipa.

Sursa foto: Aici

Mai jos este una dintre variantele deformate ale incidentului:

vestic.ro: Scandal monstru la Adevarul Holding – Editia de vest

Lasă un răspuns

