Prompterul lui MRU

Din păcate, România este ţara în care ambalajul vinde mult mai bine decât marfa în sine.

Sâmbătă a fost lansată Alianţa România Dreaptă. Ştirea, îngropată în scandalul Oltchim, a fost că „MRU şi-a luat prompter”.

Seara, în studioul B1 TV, Mihai Răzvan Ungureanu s-a declarat nemulţumit de abordarea pe care televiziunile au dat-o evenimentului. În teorie, MRU are dreptate. În practică însă, lucrurile sunt mult mai complicate.

Degeaba organizezi un eveniment important, dacă nu-l „vinzi” cum trebuie publicului. Prompterul lui MRU a fost cel mai interesant lucru descoperit de televiziuni cu prilejul lansării ARD pentru simplul motiv că organizatorii au neglijat complet utilitatea unui ambalaj atractiv pentru audienţa TV. Este o neglijenţă care poate costa mult noua forţă politică. Nu e suficient să pui pe picioare un proiect important, dacă nu găseşti calea să faci publicul atent la demersul tău. Nu exişti, dacă nu ştii să comunici public eficient.

Privatizarea Oltchim, parazitată mediatic de Dan Diconescu, a mai „îngropat” un moment care trădează probleme serioase de comunicare publică ale echipei lui Mihai Răzvan Ungureanu. Scandalul produselor de lux „comandate” pentru uzul fostului prim-ministru era pe punctul să devină un coşmar de imagine, dacă nu începea telenovela Oltchim.

O campanie foarte eficientă, cu mesaje puternice şi bine structurate, a primit răspunsuri rahitice din partea celui acuzat. Cu excepţia unor declaraţii date pe fugă, pe holuri, MRU nu a comunicat clar şi puternic un singur mesaj care să lămurească lucrurile. Sâmbătă seara, MRU a spus că aşteaptă reacţii de la instituţiile care au gestionat aceste achiziţii, dar nu a răspuns direct, clar şi convingător acuzelor aduse. De la izbucnirea acestui scandal, MRU nu a oferit un răspuns limpede pe această temă, lăsând impresia că tace pentru că există posibilitatea să fie vinovat.

Faptul că eşti nevinovat într-un scandal public de asemenea proporţii este irelevant, dacă nu găseşti calea să comunici şi punctul tău de vedere. Ştii tu că eşti nevinovat şi cei din jurul tău, dar nu asta contează. Contează ce ştiu şi cred sutele de mii de oameni cărora le ceri încrederea la următoarele alegeri.

Din păcate, România este ţara în care ambalajul vinde mult mai bine decât marfa în sine. Marfă de cea mai bună calitate stă pe stoc, pentru că nu este ambalată şi promovată atractiv.

În zona politică, degeaba construieşti ceva important, dacă nu gândeşti un plan eficient de comunicare publică. Rămâi cu ştirea cu prompterul, dacă nu faci efortul să gândeşti un ambalaj inteligent, care să transmită mesajul pe care tu vrei să-l spui publicului.

Citeşte şi alte opinii de Malin Bot:

De ce stăm în genunchi?

România mea şi România lor

Revoluţia care nu a mai avut loc

Nevoia de modele şi morală

De ce nu ne pasă de România?

Atrocităţi comise în numele lui Dumnezeu


Citeşte alte opinii pe platforma
ideilibere.ro“:

Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s