Momentul cheie când viitorul nostru a fost sacrificat. Cum a fost sabotată România

De foarte multe ori avem atât de aproape exemple care ne pot ajuta să înțelegem bine ce s-a întâmplat cu România și cu noi în ultimii 27 de ani, de ce am ajuns să nu putem avea o viață normală, într-o țară decentă care ar fi trebuit în acest timp să fie mult mai departe.

Cu drumul București – Reșița am trecut și de 200.000 de kilometri la volanul Daciei mele, un Sandero cumpărat acum peste opt ani.  A fost din primul lot al acestui model care a ieșit de pe poarta fabricii de la Pitești.

La vremea aceea multi amici și colegi au strâmbat din nas: Cum îți iei Dacia?

Unul dintre ei, care mai aduce mașini second din Germania, mi-a spus că la prețul acela îmi aducea ceva „mult mai tare”.  Mă interesa însă o mașină nouă și am fost la aproape toate reprezentanțele din oraș. Dacia a avut cel mai bun raport preț / calitate și cel mai bun plan de finanțare, pentru că am mers pe varianta cu plata în rate.




Bun, se fac anul acesta în toamnă 9 ani de când folosesc mașina asta. Am depășit 200.000 de kilometri, cei mai mulți făcuți pe „naveta” București – Timișoara.

În tot acest timp, exceptând reviziile, din 20.000 în 20.000, nu am fost cu mașina în vreun service, cu o excepție acum două ierni când mi-a intrat un șobolan sub capotă și a ros un cablu. În Sectorul 6 din București s-a întâmplat.

Prima defecțiune majoră abia luna asta a venit, compresorul de aer condiționat, și din vina mea pentru că am intrat pe o stradă inundată fără să apreciez adâncimea apei.

Având garda la sol mai ridicată (când am cumpărat mașina era o ofertă opțională cu suspensii întărite) m-am avântat viteaz pe o strada inundată din Chiajna.  A intrat apa la compresor și a stricat un rulment.

În fine, ideea e că nu se strica, în mod normal. Așadar vorbim de o mașină care a mers brici 200.000 de km.

Când am avut revizii, am mers numai la reprezentanța din TM, de unde am cumpărat mașina sau la o reprezentanță Dacia din București, Auto Europa TM și Serus Auto Bucuresti.  Nu am avut ce să le reproșez niciodată. Servicii ireproșabile, prețuri acceptabile, oameni foarte amabili.


daiasan200



 

Bun, după toată experiența asta de utilizator Dacia, pot spune că este un produs bun. Sunt un client foarte mulțumit.

Desigur, nu e Mercedes, dar nici costurile nu sunt la nivelul acela. Este, în opinia mea, cel mai bun raport preț – calitate, atât ca produs nou, cât și din perspectiva costurilor de întreținere.

Deși are un motor de 1,6, consumă la drum întins sub 6 la sută, dacă o conduci calm. Dacă te grăbești, sare consumul în funcție de cât de grăbit ești.

Ideea la care vreau să ajung, de data aceasta din perspectiva clientului și nu neapărat a jurnalistului, este că avem în Dacia o poveste de succes.

Un produs al industriei comuniste care a trecut cu bine tranziția din 1989 – 1990, pentru că a fost preluat de o „multinațională” și s-a făcut ce trebuia, la vremea potrivită. A fost o excepție, din păcate, pentru că regula anilor iliescieni ’90 era să fie sabotate privatizările marilor fabrici cu investitori mari.

Mai țineți minte lozinca iliesciană „Nu ne vindem țara”?

Excepția Dacia ne arată cum ne-am sabotat singuri viitorul sub cârmaciul Iliescu, în anii ’90, cu lozinca asta.  Arhivele Ministerului de Externe de la Moscova, unde sunt stenogramele discuțiilor din ambasada URSS de la București, din decembrie 1989, conțin explicația pentru cel mai mare sabotaj economic din istoria României. Iliescu ar merita închisoare pe viață pentru asta.




 

Un sabotaj cu consecințe devastatoare pentru țară. Milioane de locuri de muncă au ajuns să fie distruse și asta a generat cel mai mare exod din istoria românilor.

Un exod care acum înseamnă drame sfâșietoare pentru milioane de familii rupte. Părinți care nu își văd copiii. Bunici care sunt abandonați în sate uitate de lume. Soți despărțiți de mii de kilometri.

Un război nu provoacă atât de multă durere, întinsă pe atât de mulți ani, cum a provocat sabotajul economic din anii ’90, care a împiedicat cele mai multe fabrici românești să urmeze exemplul Dacia.

A fost un sabotaj deliberat, executat de Ion Iliescu care, în 27 decembrie 1989, la Ambasada URSS din București, și-a luat angajamentul, în fața ambasadorului Evgheni Tiajelnicov, că va „împiedica alunecarea proceselor economice către capitalism ca în alte țări foste comuniste vecine”.

Situația nenorocită în care e acum România, nu e o întâmplare.  Nu e provocată de faptul că noi, românii, am fi un popor mai prost, mai leneș, mai rău decât ungurii, cehii, polonezii.

Dezastrul economiei românești din anii `90 nu este ceva petrecut pentru că altfel nu se putea.  Se putea, Dacia o dovedește. Alcatel- Lucent din Timișoara o dovedește.

Dezastrul s-a produs deliberat pentru că Ion Iliescu a vrut să țină România anexată Moscovei. A făcu mici concesii cu francezii, probabil tot cu aprobarea Rusiei. Privatizările cu multinaționale din Franța au fost acceptate, atât.

În rest s-a blocat tot intenționat și s-au distrus industrii întregi. S-au distrus milioane de locuri de muncă. S-au distrus milioane de familii.  S-au distrus orașe întregi. Rusia nu avea nicio capacitate economică de a oferi un viitor vreunei industrii românești. Dacă nu a putut cu rușii, Iliescu a preferat să omoare tot.

Fiecare dintre voi își amintește ce industrii erau în orașele unde locuiți. Puteau să fie povești de succes ca Dacia, dar sunt ruine pentru că Iliescu și gașca lui din 1990 au sabotat deliberat drumul nostru către democrație.

Legătura iliesciană cu Moscova nu e moartă în PSD.




 

Generația de lideri de după Iliescu, îmbogățită din parazitarea cadavrului economiei sabotate la ordinul lui Iliescu și din acapararea zonelor sărace rămase la cheremul bugetului de stat, ar vrea să ne tragă tot către Rusia.

Dragnea, Ponta, Firea sunt politicieni iliescieni care nu vor o țară cu stat de drept, cu democrație solidă, cu economie puternică independentă de stat.

Cu un Putin care visează și lucrează la refacerea imperiului sovietic, acești politicieni speră să ne schimbe iar direcția către Moscova, pe modelul iliescian din 1990.  Ei vor o țară în care să fie deasupra Justiției, așa cum e Putin în Rusia.

Vor o țară în care ei să controleze tot, așa cum era România sub Ceaușescu. Vor o țară unde legea e ceva relativ, în funcție de interesele lor personale. Nu contează că asta ar aduce și mai multă sărăcie. Pe ei nu i-ar afecta sărăcia.

Pe ei îi afectează când dispare sărăcia, pentru că le dispar condițiile care le țin captiv electoratul.

Dacă în Teleorman ar exista o Dacia care să ofere independență economică pentru zeci de mii de familii, credeți că ar mai avea Dragnea vreun control?

De aceea este vital pentru viitorul nostru să fim atenți să nu se repete scenariul anilor ’90.




 

#rezist #neamtrezit #coruptiaucide #vavedem

Anunțuri

8 gânduri despre “Momentul cheie când viitorul nostru a fost sacrificat. Cum a fost sabotată România

  1. Imi place ca ai curaj….problema este ca TE INSELI AMARNIC.
    Poate ca de la TIMISOARA se vede altfel , eu sunt din BUCURESTI si am participat la multe evenimente cheie din 1989 si pana in prezent care te contrazic PUTERNIC.
    Mi-ar placea sa avem o discutie face-to-face daca ajungi prin BUCURESTI….asa prin scrisorele sau comentarii de la distanta nu obtinem acelasi impact pe care-l cred NORMAL.
    Nu sunt membru al niciunui partid si am refuzat si carnetul de revolutionar pentru ca am fost,sunt si voi fi mereu cinstit , chiar daca numai asa NU ajungi un om bogat si respectat in ROMANIA.
    Ma poti contacta , daca prezinta interes , pe numarul 0723****

    • Exemplul Dacia nu are nicio legatura cu dinamica votului. Despre cu totul altceva vorbesc eu in analiza mea, despre ceva ce trebuia facut in economie in 1990. Am putea duce dezbaterea in zona pe care o propuneti, dar din cu totul alt unghi. Daca am discuta despre numarul total al angajatilor de la firme mari din numarul total al alegatorilor drept de vot. Degeaba e o companie mare intr-un oras daca mii de sate din jur voteaza cum voteaza. E o observatie interesanta, dar nu are legatura cu analiza mea, nu asa ceva am analizat eu aici.

      • Eu cred ca refacerea economiei poate incepe cu intreprinderi mici si mijlocii pozitionate in anumite centre din mediul rural.Mici fabricute de ulei, panicatie, textile, conserve de legume, pielarie, tamplarie, pietrarie… in care sa se proceseze toate produsele din zona,colectate de la sateni si comercializate in tara iar surplusul sa fie exportat . Proiecte model gata intocmite de specialisti din Consiliile judetene sa fie distribuie la cerere gratuit celor interesati , carora sa li se ofere consultanta gratuita . In sate sa fie infiintate mici scoli de meserii ,unde sa fie instruiti cei interesati incat sa poata fi angajati in localitate , Taranilor care predau produse agricole pentru procesare sa le fie contabilizate achizitiile prin puncte stabilite. Din profitul centrelor de procesare ,sa fie pentru plata contributiilor la sanatate, casa de pensii,printr-un oficiu creat la primaria locala .Astfel ,va exista baza documentara reala a localnicilor necesara pentru pensionare .Cu timpul sa se creeze un fond local de inestitii pentru: o baie comunala, un complex social, o sala de manifestatii traditionale, un centru de reeducare, un cabinet stomatologic, o casa e nastere, o fabricuta de paine,un atelier de confectionare a obiectelor traditionale cu expozitie pentru comercializare, un mic muzeu local, un monument al eroilor locali,un teren de sport ..care vor fi administrate numai de localnici si vor ramane in patrimoniul localitatii fara drept de instrainare. Sate romanesti pot fi repopulate prin implicarea fiilor satului oriunde s-ar afla temporar. Daca o parte dintre diasporisti se intorc la vatra originala isi vor folosi experienta castigata in alte tari si vor fi interesati sa ramana alaturi de consateni.

  2. Aveti perfecta dreptate, in Bucuresti cunosc concret doua cazuri uzinele Republica,23 August care au fost privatizate cu rusii, care le-au adus in faliment intentionat, desi aveau utilaje noi de ultima generatie si puteau sa produca in continuare, puteau fi modernizate. Ar mai fi si Tevi Sudate,Fabrica de cuie Grivita, toate lucrau pe profit, dar pericolul cel mai mare cred ca era reprezentat si de toti oamenii care lucrau acolo, ei erau destul de uniti si puteau iesi impotriva celor care venisera la conducerea tarii, nu puteau fi manevrati,
    erau o forta si puteau schimba repede guverne si parlament.
    Au fost risipiti cu niste maruntis dat inainte pe doi ani si pe urma au ramas muritori de foame.
    Pt toate acestea cei vinovati trebuie sa raspunda, nu mai trebuie sa toleram nici o secunda. Acest parlament trebuie DIZOLVAT SI DEMIS GUVERNUL de catre dl presedinte Iohannis, noi toti romanii cinstiti si de buna credinta acum trebuie sa fim uniti si sa nu cedam.

  3. Total.de.acord cu aceste concluzii, le putem trage cu totii.cu ochiul.liber, nu sunt ascunse, dimpotriva, se mai si.lauda.cu asta…Tata a lucrat 45 de ani.la.Fabrica de.ulei.Muntenia, din Bucuresti, pe Soseaua Viilor..Dupa ce.a.fost.privatizata, in maxim 2 ani a.fost.inchisa.. De.ce, nu se.stie.nici.azi..

  4. Autoritatile locale rurale au datoria sa gestioneze toate resursele naturale din zona ,considerate patrimoniul local natural , inalienabil . Aceste resurse naturale sa fie pazite ,exploatate rational in interesul cetatenilor comunitatii . In cazul ca se comercializeaza inafara localitatii, banii obtinuti sa se depuna ,in FONDUL LOCAL DE INVESTITII creat oficial ca o sursa din care sa se acorde ajutoare pentru : scolarizarea copiilor in nevoie locali , ceremoniile traditionale :botezuri, casatorii ,inmormantari , intalniri cu fii satului, refacerea caselor distruse prin incendii, inundatii, furtuni, cutremure sau ce e nevoie..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s