După ce am participat la protestul #rezist, am fost dat afară de la ”România liberă”

Decizia a fost luată direct de la Londra, de patronul Alexander Adamescu, peste capul directorului editorial, fără să știu punctual ce motiv anume l-a determinat pe proprietarul ziarului să mă concedieze.

Decizia a venit fără vreo sancțiune anterioară, fără vreo anchetă internă, fără să fiu întrebat ce am de spus în apărarea mea, fără drept de contestație, fără vreun mail sau un telefon de la cel care a decis.

Pur și simplu miercuri seară, 22 februarie 2017, după 12 ore petrecute în redacție, am aflat că patronul a decis să ”zbor” din funcția de redactor-șef online și cu totul din echipă.

protets-tm-2

Pur și simplu nici nu pot să vă spun concret pentru ce fapte anume s-a luat decizia asta, să discutăm dacă am greșit eu cu ceva și decizia era justificată sau dacă e un abuz.

Pot să vă spun, cu multă deznădejde, că decizia asta m-a trezit prea brutal dintr-un vis foarte frumos: proiectul unei echipe cu jurnaliști excepționali, liberi și deciși să construiască ceva curat pentru cititori, proiectul unui nou ziar, proiectul unui site nou.

M-a trezit înfiorător și din visul frumos al Revoluției #rezist, în care am văzut un moment decisiv pentru un viitor mai bun al tuturor românilor onești din țara noastră. Credeam  că  de aici va începe o schimbare profundă în bine pentru toți și pentru mine și am fost trezit  la realitate cu o decizie care îmi distruge practic viața.

Mi s-a spus că participarea mea la protestul #rezist și discursul pe care l-am ținut duminică în Piața Operei din Timișoara ar fi fost ”picătura care a umplut paharul”.

Nu pot spune concret în ce au constat toate celelalte picături adunate până la asta, dar pot să bănuiesc că țin de opiniile mele, de principiile pe care le-am promovat în articolele mele și pe care le-am strigat în Piața Victoriei din București sau Piața Operei din Timișoara, alături de alți 600.000 de români.

Conștiința îmi spune că am făcut ceea ce trebuia să fac, în primul rând pentru că un jurnalist trebuie să-și exprime liber opiniile, indiferent cum contrazic ele patronul sau potentații zilei.

protesttm1

Când timișorenii din Piața Operei m-au invitat să vorbesc la microfonul protestului, ca jurnalist format în Timișoara, debutant la ziarul Timișoara – un simbol al orașului și Revoluției, ca laureat al Societății Timișoara, după ce fusese evocat în piață un editorial al meu din România liberă, nu puteam să nu vorbesc și am convingerea că nu am greșit.

Am spus lucruri pe care le spusesem în toate editorialele mele de până acum. Vorbeam de pe treptele Operei, sub balconul Revoluției, în locul unde au făcut istorie împotriva comunismului, în 1989 și 1990, oameni pe care îi prețuiesc foarte mult cum este fostul meu profesor Iosif Costinaș.

Fiica mea de 11 ani era în piață, lângă mine, în corul superb al copiilor care au cântat din toate suflețelele lor mici ”Nouă ne pasă, aici e acasă!”


Era atât de mândră de mine și eu eram atât de mândru de ea și de lecția de patriotism pe care o trăiam împreună cu alți 2.000 de timișoreni.

Eram prezenți acolo, pentru a spune că avem dreptul să trăim într-o țară civilizată, condusă de domnia legii și principii democratice, nu de baroni corupți care emit legi în interes personal #noapteacahotii.

Am deranjat atât de mult gașca care gravitează în jurul vătafului României, Liviu Dragnea, încât trebuia să fiu distrus, eliminat, îndepărtat urgent și brutal.

Fără drept de apel. Fără șansa să mă apăr. Ca în cea mai sinistră dictatură în care vine Volga neagră și te ia de acasă fără să cunoști destinația și motivele pentru care ți se întâmplă asta.

Ca un exemplu pentru alți colegi ziariști care încă refuză să priceapă cum ”trebuie” să se poziționeze față de gașca de hoți care deține puterea în România.


Până la urmă, care e diferența între Rusia, unde Putin comandă uciderea jurnaliștilor care îl deranjează și România lui Dragnea, unde mafia comandă distrugerea jurnaliștilor care nu îi servesc interesele?

”România liberă”  fost pentru mine un proiect în care am pus suflet, așa cum nu am mai făcut-o niciodată în cei 22 de ani de presă ai carierei mele.

În ultimele șase luni m-am dedicat acestui proiect din tot sufletul, îmbătat de entuziasmul colegilor mei și mai ales de euforia cititorilor noștri, care au văzut în noi un bastion al libertății presei într-o țară tot mai copleșită de mafia care a preluat puterea.

Am scris numai ce mi-a dictat conștiința și am ignorat total semnalele pe care patronul nostru le tot dădea pe la Antena 3, RTV și prin alte publicații controlate de tot felul de mafioți din România.


Sabin Orcan, colegul și șeful meu direct, mi-a garantat această libertate timp de șase luni și am trăit-o din plin, alături de jurnaliștii excepționali care mi-au fost colegi până ieri, într-o echipă care începuse să construiască ceva foarte solid.

Site-ul nostru vechi aproape și-a triplat audiența în șase luni, având un vârf de 180.000 de unici record al ultimilor ani.

E puțin comparat cu milionul de unici al liderului de piață, dar era foarte mult pentru o echipă fără resurse, care a adus în fața dumneavoastră titluri cinstite, opinii pertinente, investigații exclusive și informații onest prezentate.

Sunt șase luni în care am crescut mult, fără să facem șmecheriile comune cu care se pescuiesc click-uri în România.

Am câștigat fiecare unic cinstit, cu credibilitatea noastră, cu modul liber cum ne-am exercitat meseria, cu jurnalism curat.

Atât de mult potențial și atât de multă muncă aruncate la coș, într-o noapte, printr-o decizie impusă de niște politicieni corupți care nu pricep pur și simplu nimic din democrație.

Este cel mai greu moment al carierei mele, pentru că sunt în fața unui zid, așa cum nu credeam că voi putea să ajung vreodată. Așa cum nu ar trebui să ajungă niciun om care își face onest meseria, are rezultate și este bun profesionist.

Este atât de aberant să ajungi dat afară tocmai pentru că ți-ai făcut meseria onest. E ca într-o dictatură.

Am mai trecut prin despărțiri de redacții, eu fiind cel care a luat decizia. De fiecare dată am decis să plec atunci când am constatat că mi se cere să particip la jocuri murdare sau mi s-a blocat dreptul la a-mi exprima liber opiniile, spunând ceea ce cred eu că e important să spun cititorilor.

protest-bucuresti

De fiecare dată presiunea a venit din zona PSD, un partid cu lideri pur și simplu toxici pentru orice formă de democrație.

Oameni incapabili să priceapă necesitatea vocilor critice, care imediat după ce acaparează puterea se apucă să bage pumnul în gura presei, să strângă de gât ziariștii și să se urce cu bocancii peste redacții întregi.

Prima experiență a fost în guvernarea Năstase, când baronul local PSD Timiș i-a determinat pe patronii ziarului unde lucram să-mi suspende dreptul la semnătură. Am plecat și am prezentat public situația.

Acum jumătate de an am trecut iar prin asta, când compromisurile care îmi erau impuse la EVZ, de către Dan Andronic (inculpat într-un dosar DNA), transformaseră în certitudine faptul că ziarul la care lucram și emisiunea pe care o realizam devin un instrument  împotriva Justiției pe model voiculescian. Am plecat și am spus public situația.


Astăzi sunt iar nevoit să spun lucruri chiar mai grave.

Miercuri, 22 februarie 2017, condamnatul Liviu Dragnea și gașca penalilor din jurul lui au reușit să mai ucidă o voce critică din presă. O simplă voce din cele 600.000 care i-au cerut demisia la protestul #rezist.
Nu știu unde mă îndrept și nici ce se va întâmpla cu mine. Știu că Dragnea și mafia din jurul lui nu se vor opri. Vor merge mai departe, pentru că România pe care ei o au în cap nu e una în care ziariștii sunt liberi să spună ce le dictează conștiința. E o țară în care ei trebuie să controleze tot.

Ultimul editorial al meu din ”România liberă” îl scriam cu atât de multă speranță pentru un viitor mai bun, în timp ce soarta mea era pecetluită.

editorial.jpg

36 de gânduri despre “După ce am participat la protestul #rezist, am fost dat afară de la ”România liberă”

  1. Pingback: Jurnalism in epoca neagra a PSD. Malin Bot, concediat brutal de la RL: "O decizie care imi distruge practic viata" - Aktual24

  2. Pingback: Presa in epoca neagra a PSD. Malin Bot, concediat brutal de la RL: "O decizie care imi distruge practic viata" - Aktual24

  3. Pingback: Presa in epoca neagra a PSD. Malin Bot, detalii despre concedierea brutala de la RL: "O decizie care imi distruge practic viata" - Aktual24

  4. Pingback: Mălin Bot, DEMIS de la România liberă: „Decizia a fost luată de patronul Alexander Adamescu” | Reporter Virtual | Portal

  5. Poti incearca un avocat care sa te reprezinte pro bono sa iti recapeti jobul si totodata sa incerci astfel sa schimbi ceva! Asta evident daca vrei sa te intorci acolo.Sunt convins ca sunt f multi avocati care s.ar implica in acest caz!

  6. Buna seara azi am aflat de concedierea d-voastra de la RL. Un fapt revoltator si inacceptabil. Cum a declarat si in comentariile la stirea pe fb ma gindesc la urmatoarele masuri de solidaritate: boicutul RL pronuntat public; informarea firmelor care publica brandurile in partea de publicitate si cererea de a renunta la RL, sesizarea de organizatii si sindicate ale jurnalistilor in afara tarii. Eu locuiesc in Germania si am sa pregatesc un mic material in germana. Chiar miine. Apoi il trimit. Nu stiu mults lume in domeniu dar totusi pe citiva. Daca doriti sa imi dati informatii ptr materisl, trimiteti-mi-le pe adresa de email. Cu multa stima Daniela Boltres

  7. Sunt absolut revoltata… Nu creadeam ca dupa atatea zile de proteste se mai poate intampla asa ceva unui jurnalist liber si cu constiinta de la Romania libera (culmea titlul ziarului ne spune ca Romania e libera de constrangeri si se poate exprima curat). Sunt alaturi de Malin Bot pe care il apreciez inca de la emisiunile postului B1 (care aflu ca a fost cumparat de o lichea travestita, Cornel Nistorescu). In situatia de fata incep sa cred ca vor urma represalii si asupra lui Sabin Orcan, Catalin Prisacariu si altii care au curajul sa fie liberi… In ce tara traim? Ne apropiem tot mai mult de Rusia, doamne fereste…

  8. Imi pare nespus de rau, asa ceva sa se intimple, e greu de imaginat, nu-mi vine sa cred ! Sa-ti faci treaba in mod constincios si sa te dea patronul afara, asa brusc si fara motiv, este extraordinar de dureros si uneori se poate termina rau. Dar nu se stie niciodata cum se-ntoarce roata. Fi-ti tare, este greu si dureros, dar sint sigur ca pina la urma va fi bine. Dumnezeu sa va ajute, sa fiti un invingator ! Cred ca multi resiteni, sint alaturi de d-voastra si gindesc la fel ca mine. Doresc sa se termine totul cu bine. SUCCES !

  9. Nu trebuie sa disperi Malin, asa e viata cu bune si rele.Poate un sut in fund e un pas inainte asa cu nu trebuie sa disperi si nu stii de unde vine norocul tau. In vremurile acestea framantate cu hoti pe la toate colturile unde partidele sunt chemate sa asigure un trai mai bun pentru popor ei isi asigura intai buzunare lor. Trebuie sa ne revoltam in masa ca nu se mai poate! Cand nedreptatea si necinstea sunt la rang de virtute nu ma e de acceptat. Totul in jurul nostru este facut pentru o gasca de hoti pentru care ne-am dat votul crezand ca o sa ne ajute pe toti, dar nu este asa. Hotii isi urmeaza gandul lor pentru ca asa au fost crescuti si educati. Deci capul sus, ai facut ce trebuia si gestul tau o sa ramana viu in inimile celor ce te cunosc si te apreciaza. Succes in continuare!

  10. Din fericire nu mai e chiar comunism, sau nu încă. Sper ca ii veți da în judecata, ca nu suntem în SUA sa piața concedia un om când are chef patronul – măcar va veți recupera parțial demnitatea și veți lua și bani.
    Deasemenea acum nu mai sunt necesare fonduri imense pentru a face un ziar, deci puterea lor este din ce în ce mai mica. Sunt sigur ca dacă faceți o publicație online noua, care sa se demarcație clar de propaganda ieftina din media clasica, veți avea destui cititori și o veți putea ridica în timp relativ scurt.

  11. Eu personal nu urmaresc Antena 3 si nici alta televiziune de f multi ani si cand sa defectat televizorul nici nu am mai cumparat altul . M-am saturat sa vad mutrele politicienilor si minciunile lor ! M-am saturat sa vad aceleasi persoane cum se rotesc de la un partid la altul .M-am saturat sa aud cat ne-au furat si nimeni nu da inapoi nimic !
    M-am saturat de frica ca in orice noapte pot da o lege in favoarea lor ca HOTII 1
    M-am saturat sa aud cati Romani parasesc tara !Daca as fi mai tanara as pleca si eu !

  12. Când o ușă se închide, alta de deschide. Și eu am luat multe suturi în fund și, privind în urma, toate au fost un pas în față.
    Ai o ocazie, poate unică: acum poți scrie ce vrei. Poate n-ai bani foarte mulți, dar acest articol poate fi un început foarte bun. În 6 luni poate vei creste (singur sau cu ajutorul altor ziaristi) la 180.000 vizitatori. Apoi mai vezi tu care va fi calea… Te ajut abonandu-ma la blog-ul tău și distribuindu-l la rândul meu. Mult succes în tot ceea ce faci!

  13. Pingback: Uită-te bine la noi infractorule Liviu Dragnea! Aceasta este lecția pe care tu și gașca ta o primești azi: #REZIST, deci #EXIST | Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. J

  14. Nu pot crede! Despre Mălin Bot era vorba? Dumnezeu să-l țină la fel de onest și cinstit. Trebuie să reziste! Toți avem nevoie de asemenea jurnaliști. Cu un astfel de tată, fiica lui va fi un exemplu pentru copii noștri. Dumnezeu să-i ocrotească !

  15. Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 20 – 26 februarie 2017?

  16. Pingback: #REZIST. Mândru că e român, repetentul Dragnea şi-a ascuns averea în Brazilia. Conjurația impostorilor | Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

  17. D-le Malin Bot, sunt f.f. dezamagita de faptul ca ati fost dat afara de la Romania Libera , ziar pe care l-am redescoperit cu bucurie in perioada protestelor#resist din Bucuresti si din toate orasele mari ale tarii . Recunosc ca nu vedeam cu ochi buni articolele ce faceau propaganda dubioasa penalului Dan Adamescu si fiului sau , dar treceam peste ele, interesandu-ma doar de articolele cele mai incisive anticoruptie, ale dvs. si ale colegilor Ondine Ghergut, dar si ale lui Grigore Cartianu ,pe care-i urmaream( si inca mai apar ) la Nasul tv. Va doresc sa rezistati si poate sa va asociati toti jurnalistii cu constiinta , cei ca dvs. si Ondine Ghergut, Grigore Cartianu si sa faceti un ziar online ce raspunde asteptarilor celor ce au demonstrat luna trecuta in toata tara impotriva hotilor ce ne „guverneaza” ! Va doresc succes si va voi urmari constant blogul , la fel ca si pe cel al colegei dvs. la fel de nedreptatite ,Ondine Ghergut ! P.s. poate incercati sa luati contact cu cei de la Riss Project sau Aktual24 !Numai bine si#resist !!!

  18. Pingback: #REZIST© – Tehnici Mediatice

  19. Pingback: Toată România ar fi în stradă dacă s-ar înțelege acest rău fără precedent pe care îl fac Dragnea și Tăriceanu | Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurnalist

  20. Pingback: Partidul Corupților continuă Operațiunea Încălecarea Justiției. Varianta Tudorel Toader și groapa în care bagă România | Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta. Mălin Bot. Jurna

  21. Pingback: Tupeu uluitor. Cum vrea inculpatul Dan Andronic să manipuleze Justiția. Acțiunea emană mentalitate a la Dragnea, Ponta, Ghiță, Voiculescu. Răspunsul meu: #REZIST | Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, d

  22. Pingback: Scenele care nu s-au arătat la TV de la protestul #REZIST | VIDEO | Mălin Bot, jurnalist

  23. Pingback: Ce nu au arătat televiziunile de știri de la protestul #REZIST | VIDEO | Reporter Virtual | Portal

  24. Pingback: #Rezistența lui Mălin Bot – Lumea Liberă

  25. Dle Malin Bot in 2o13 -2014 v-am trimis cateva emailuri la care mi-ati raspuns si cand curand sper sa stau in fata dvs va voi spune mai multe. Acum pentruca am intrat pe acest blog, doresc sa va raspund la o uimire pe care cumva ati aratat-o.. De fapt dvs ai testat direct si personal lungimea lantului cu care erati legat si pe care pana ce nu mergeti la capatul lui ca sa-l intindeti nu-l simtiti foarte pregnant . Ati ajuns la capat si a fost taiat, dvs ramanand „liber” cat timp nu s-ar trece la etapa ulterioara de represiune
    Eu va sprijin si va urez succes. Evident o propozitie cu caracter platonic ca sa fiu cinstit.
    Numai bine

  26. PS Acum realizez ca o coincidenta(oare?) face ca azi sa fie exact 23 februarie 2019 adica la 2 ani distanta de cand s-a intrerupt lantul de care vorbeam. 🙂

Lasă un comentariu